Altapharma Aynısefa Çiçeği Merhem

Cilt bakım ürünlerinde en sık kullandığım bakım ürünlerinden biridir el kremleri. Yılın 12 ayı kuruluk sorunu yaşadığım ellerim için, bir de mevsimine göre farklı el kremleri kullanmam gerekiyor. Mesela, yaz mevsiminde kuruluk daha az olduğundan hafif formüllü el kremleri beklentimi karşılarken, kuruluğun fazla olduğu kış mevsiminde daha yoğun el kremlerine ihtiyaç duyuyorum. Genelde bildiğim markalardan şaşmam ancak bu sefer, ürünlerini ilk kez kullandığım Altapharma markasının Aynısefa Çiçeği Merhemini aldım.
Alman Rossmann Mağazacılığın kendi markalarından biri olan Altapharma ürün kategorisinde, el merhemi, balsam haricinde takviye edici efervesan tablet çeşitleri de bulunuyor. Merhemin, ''İçeriğindeki değerli Aynısefa Çiçeği Özleri, Jojoba Yağı ve E Vitamini sayesinde, kuru ve gergin cilde bakım sağlama, cildin doğal yenilenme sürecini destekleme, cilt tahrişlerini önleme, cildi pürüzsüzleştirme ve yumuşatma'' özellikleri bulunuyor.

Ambalaj üstündeki bu açıklamaya ek olarak, mağazanın internet sitesinde, ürün sayfasında, ''Cildin kolajen üretimini artırma, kaşıntılı ve tahriş olmuş cildi nemlendirerek yoğun bakım sağlanmasına yardımcı olma, cildi besleme'' özelliklerinden de bahsedilmiş. 
Merhemin, Aynısefa Çiçeği Özleri, Jojoba Yağı ve E Vitamini içerdiğini yazmıştım. 22 kalemlik içerik listesinde bunların haricinde, Arnika Çiçek Özü, Soya Yağı, Ayçiçek Tohum Yağı bitkisel bileşen olarak bulunuyor. Kalan kısım ise kimyasal bileşen, ester, alkol (Setearil, Miristil), gliserin, doğal kaynaklı yarı sentetik, inorganik bileşik, organik bileşikten ibaret. Veganlar için uygun olan ürün, parfüm ve renklendirici içermiyor. 

100 ml ebatlı tüp ambalajdaki merhem, gün içinde birkaç kez, istenilen bölgeye hafifçe masaj yapılarak uygulanıyor. Ürünün, kullanmaya başladıktan sonra 12 ay kullanım ömrü var.
Tüp ambalajdaki el bakım ürünlerini kullanmak bana daha pratik geliyor. Merhemde ilgimi çeken ilk şey, içeriğinde renklendirici olmayan kremin sarımtırak rengi oldu. Bu rengi elde etmek için ne kullanıldı, merak etmedim değil yani. İlgimi çeken diğer şey ise kokusu. Parfüm olmadığından doğal olarak bir koku hissetmeyi beklemiyordum ancak bu merhemin çiçeğimsi, bitkisel, beni rahatsız etmeyen bir kokusu var. 

Merhemin çıkış ucu geniş olduğundan ürün çıkışında sıkıntı olmuyor. Merhem akışkan fakat oldukça hacimli bir yapıya sahip. İlk sıktığımda yoğun yapısından dolayı hızlı dağılmayacağını ve hemen emilmeyeceğini düşünmüştüm ama beni yanılttı. Hızlı bir şekilde dağılıp kısa sürede emildi. Ve tahminimin aksine elde yapış yapış hisse neden olmadı. Merhem ellerimi anında yumuşacık yaptı. Benim, özellikle el üstü parmak bitimindeki bölgede yoğun kuruluk ve bundan dolayı kızarıklık, tahriş ve hafif kabuklanma olur hep. Merhem o bölgeyi o kadar güzel nemlendirdi ki kuru görüntü, tahriş, kabuklanma birkaç günlük düzenli kullanımla tamamen gitti. Gerginliğin yerini esnek ve pürüzsüz bir görünüm aldı. İlk kez kullandığım bu markanın bu merheminin bu denli beklenti karşılayabileceğini tahmin etmemiştim. 

Bu merhemi, hali hazırda kullandığım bir el kremi olduğu için hemen kullanamadım. 2023 senesi sonbaharında kullanmaya başladım. Kullanmaya başladığımdan beri elimden düşmedi. Adı gibi, hakkını veriyor, merhem vazifesi görüyor cilt üstünde. Altapharma Aynısefa Çiçeği Merhemi, 2023 senesi şubat ayında, Rossmann'dan 32,50 TL'ye almıştım. Yazıyı yayınladığım tarih itibari ile fiyatının 62 TL olduğunu gördüm. Bence bu fiyata bu etki gerçekten iyi.